fredag 1 juli 2011

...och juli kom...

med förändring. Under natten har det fallit ett välbehövligt regn
Vallmoblommorna och alla de andra i Fyrklöverlandet sträckte på sig i det stilla strilet under morgontimmarna. Jag kunde nästan höra hur det knirkade och knakade om dem av vällust.....om det nu är så man gör när man förlustar sig väl?
Getabocken kan inte vara annat än nöjd, för nu har de begynnande sprickorna åter försvunnit när vattnet har gjort sitt......undrar om jag också borde ha stått där ute i regnet med ansiktet uppåt? Kanske rynkorna skulle ha slätats ut:).
och så har jag klippt navelsträngen till våra små skyddslingar....ingen talgkorv längre...oj,oj, oj....de har varit här fyra, fem i taget och sett förundrade ut...vad har hänt?
Istället får de nöja sig med gårdagens bröd....jag band fast en limpa med deras talgkorvspåse...snuttefilt:D
Det tar ett par tre dagar så går livet sin gilla gång, nu måste de klara sig själva...tills snön faller

22 kommentarer:

  1. "det gör ont när knoppar brister"...men alla skall ju lära sig klara sig på egen hand :-)

    Ojoj, vad mycket regn vi fick efter klockan ett! Men nu skiner solen igen :-)
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Först ska du äta mer, för som min farmor sa': "alltid fyller det nå'n skrynka". Se'n ställer du dig i regnet, så krymper du skrynkorna så att de spänns ut över den subkutana charmen.
    M

    SvaraRadera
  3. Ha ha....ja man kanske ska prova det där regnknept nästa gång man får en skur....och det nu kommer någon. :-)

    Härliga hackspettsbilder! Hoppas nu att det duger när du har ändrat i menyn för dem! ;-)

    // Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Ann-Mari,

    ja, där ser du, regnet kom!:D Skönt att solen kommer direkt efteråt också.
    Haha, limpan är inte alls lika populär som talgkorven...nu MÅSTE de söka larver i våra gamla trän
    Karinkram!

    SvaraRadera
  5. Margaretha,

    haha:), får ta till mig av alla de goda råden. Jag minns när jag gick i småskolan att det fanns ett syskonpar som passade på att stå ute när det regnade, under rasterna. När vår lärarinna frågade varför så fick hon veta att de räknade med att håret skulle växa snabbare:). Kanske det tillför ännu mera till den subkutana charmen om håret också blir förlängt samtidigt?
    Här skall forskas och försökskaninas vid nästa regn. Får ta bild av före och efter Karin:D.

    SvaraRadera
  6. Tankevågor,

    ja,SMHI har ju lovat mycket rynkutslätande väder i juli, så vi blir säkert som barn på nytt vad det anbelangar:).
    Nja, nog är det med långa näbbar de tar för sig...

    SvaraRadera
  7. Ojjjjj, nu har Karin blivit tuff! Ransonering på gång, undra på att de kära pippifåglarna undrar! Men jag är övertygad om att de klarar sig. :)

    Det har regnat även här. Riktigt skönt, tycker jag. Annars är jag trött idag. Dottern kom hem efter två månaders tripp runt jorden och vi talade i telefon tills klockan var över 3 i natt. Som det kan bli! :)

    Fortsatt fin dag önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ser fram emot en före och efter bild!
    Min kompis som har lockigt, väldigt lockigt, hår brukade alltid rusa ut i regnet när hon var liten. Hon tyckte hon blev så fin och lockig - ännu lockigare då. Det tycker hon inte längre!
    M

    SvaraRadera
  9. Ailas,

    det tar på ska jag säga dig!:D Där sitter de och funderar vart den goda feta maten tog vägen. En gammal limpa!! hmfrr...men nog går den sakta mak åt den också...avvänjning eller vad det kallas:)
    Känner igen det där med dotterprat i långa timmar:), roligt men tröttande när det går in på småtimmarna.
    En fin kväll önskas!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Margaretha,

    vad gäller håret tror jag mera på utseendet av en dränkt katt, när det blir av:). Här uppstår absolut inte några lockar papiljotter(som inte finns i huset). Nu inväntas nästa regn!
    Karin

    SvaraRadera
  11. Vacker sistajuni bukett.
    Hackare skulle jag aldrig gissat på, ngt med pepparkakor flög igenom mitt huvud...
    Här har det regnat och åskat hela kvällen, lite paus i bullret nu så det går att sitta vid datorn :)
    Det är ett stilla regn just nu, sen då nästa störtregn kommer ska jag ställa mig med ansiktet uppåt. TUSEN TACK för tipset! Det passar så bra just nu då jag har min förnyelselista här bredvid mig! Planerar allt möjligt och också omöjligt.
    kram

    SvaraRadera
  12. regn...ja det skulle vi behöva osso..här kom inget, än..är kvavt och svettigt på överläppen..har varmt må du tro...fina dina hackisar är..ja första juli snart förbi...men det är Mycket kvar av sköna sommaren..Kram Karina

    SvaraRadera
  13. Kul med limpan! Bilderna är jättefina!

    SvaraRadera
  14. Bilderna är jättehärliga...tycker om din sistajunibukett också!

    Ha en fin helg!

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  15. Lisbet,

    det låter så härligt med en förnyelselista....jag tror jag också skall ha en sådan när jag har förbrukat feng chui-listan ordentligt...
    bort med grejer allra först..men man kan ju förnya sig själv också förstås. Här har lovats ett rejält regnande och mycket ostadigt väder ,men solen hon skiner och temperaturen står på 24 grader varmt redan nu vid niotiden, så det där med rynkutskrynklingen får nog vänta ett tag:)
    Ha en finfin dag!
    kram!

    SvaraRadera
  16. Oljekritan,

    det är nästan allting kvar av juli:D. Toppen och i vintern när huden är narig av kölden längtar vi efter svett på överläppen igen:)
    Ha det finfint-kram!

    SvaraRadera
  17. Eva i Aten,
    TACK!:) det måste finnas fördelar för fåglar utanför ett bageri. De har skillnad på brödsorter också, skall du veta:).

    SvaraRadera
  18. Lotta,

    tacktack!:)
    Ha en finfin helg du också!

    kram!

    SvaraRadera
  19. Att man blir vacker av regnvatten är väl en gammal skröna...eller? Man vet ju inte hur ful man skulle ha varit om man aldrig varit ute i regn. Skämt åsido, här är varenda droppe välkommen nu.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  20. Ölandsvindar,

    vet ej om det är skrönor eller inte, för min del var det nog bara ett hugskott i mera skämtsam ton:). Vatten är förstås bra i sig men rynkorna tror jag nog att jag får behålla även fast det skulle ösregna på mig,haha...
    Varje droppe är varmt välkommen här också...vi fick en del men behöver mera.
    Karinkram!

    SvaraRadera
  21. Det blir en fin dag här också. Gårdagens åskväder var långvarigt, det bullrade hela eftermiddagen och kvällen, runt omkring så att säga. Uthärdligt. Idag är luften så skön.
    Jag har många böcker om fs som du skrev om, hållit på med det i många år. Kommer ju aldrig till punkt, men vad gör det :) Jag har stora röj igen idag och visst känns det ju bra... att få ngn slags ordning och kontroll. Svårast är att slänga, men det har blivit bättre med det också :) Bara jag får "slänga" (föra bort) själv och ingen annan gör det!
    Ha en riktigt skööön dag! kraam

    SvaraRadera
  22. Lisbet,

    nu har vi "åskbaddogt", himlen tynger ner allting känns det som, så kanske det är vår tur snart att få det du hade i din omnejd igår.
    Även här blir det litet röj alla dagar, passar så bra nu när vi har loppis på gång...jag delar ut åt barnen och de funderar om jag tänker dö:D...någon gång skall jag göra det men inte nu, nu vill jag bara få städat.
    Ha det lika skönt du också!
    kram:D

    SvaraRadera