torsdag 14 juli 2011

Nu är det fart....

under galoscherna, som man säger när det finns mycket, mycket att göra
Luft under vingarna är också ett uttryck för detsamma. Den här måsen ser nästan ut som om den går på vattnet...
Vind i seglen kan man säkert kalla det ....här så mycket att det nästan vippar över...faktiskt en härlig känsla, jag skulle gärna sitta där ute i båten jag också och bara känna på känslan....
när båten skär igenom vattnet och det far iväg framåt...
Vi var i Sjökvarteret hela kvällen igår och lagade mat åt drygt hundra hungriga sjömän
Jag återkommer i ett senare inlägg med bilder därifrån när tiden finns
Nu svävar jag vidare mot bageriet...
Solen skiner, det är 18 grader varmt och småblåsigt.
En stressad cyklist med fru har just varit och inhandlat bröd. Jag kom på mig själv att tänka att jag borde ha bakat in någonting lugnande och rofyllt i degen;
märkligt så uppjagad man kan bli av folk som är uppjagade av sig själva:D
Det är tydligen inte alltid så enkelt att ha semester.

11 kommentarer:

  1. Sånt sprider sig snabbt. Hyidå. Tänk på mig och andas lugnt :) :) :)
    Nu ska jag och lilla prinsessan åka iväg till min syster, hämtar vår mor o far först. Jag "behövde" :) inte åka till tforsikea... ngn skulle ju sköta! Nog för att det är roligt med ikea, men inte just nu för mig! Lista på saker "jag behöver" fick min man i handen då han for iväg med de andra...
    Ha en bra dag, men spring inte över vattnet. Som måsen gjorde!
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Kära nån då, stackars henne. Och stackars dig..Ibland kan jag också känna mig sådan, undrar hur många jag stressat upp o om det synts så väl..rena mardrömmen o tänka på det.
    Eller så har jag bara satt lite fart på andra, får se det så, he he.
    Det där med att baka in i degen, det var mycket smart tänkt! Vilken grej, du som kan så mycket om örter. Alla blir glada och du myser av glädje du med..nä, nu spårar jag ur, tack o hej från mej! KRAM

    SvaraRadera
  3. Semestern lär ju vara en källa till stress för många, skilsmässor och familjevåld sägs öka då. Kanske har man för högt ställda förväntningar - allt ska hinnas, siktseende, böcker, barnbarn och dessutom förväntas man bli lugn harmonisk och lycklig.
    Margaretha
    som önskar att hon
    kunde gå på vattnet

    SvaraRadera
  4. Lisbet,
    nu andas jag lugnt igen:), här går allting i ruscher, en stund tomt, nästa knökfullt, precis som det skall vara. Äntligen har jag fått två limpor glutenfritt i ugnen i rummet bakom bageriet, försökt få dit dem hela morgonen, haha..
    Det måste vara mycket roligare att vara med en riktig prinsessa än att fara till Ikea:)
    Ha det riktigt bra tillsammans ni två flickor!
    Tänk om måsen inte tycker om att ha vått på fötterna?:)
    kram!

    SvaraRadera
  5. the shed,
    givetvis är man likadan själv emellanåt, tror nog att vi alla var till kvinns är så:) någon gång nu och då. Skriver under det där med att sätta litet fart på andra,haha..
    Absolut skulle man baka in litet opiumvallmo i degen, nu när jag har så mycket, det lär ju vara lugnande och sövande rent av:)...cyklisterna hittas sovande i dikena på Åland och alla vet var de har varit:D
    Kommer ihåg en rolig engelsk film jag har sett minst två gånger om en kvinna som odlade hampa i växthuset för att klara försäljningen. Det slutade förstås med att hampan brann upp och alla i bygden blev yra av glädje.
    Nu spårar jag också ur, så då är vi två urspårade. KRAM

    SvaraRadera
  6. the shed,
    redan yr, det skulle vara försörjningen och inte försäljningen:D. Ack ja!

    SvaraRadera
  7. Margaretha,
    precis så lär det vara, många har så stora förväntningar på sig själva när de har semester med alla måsten. Paradoxalt nog med tanke på att semestern skall representera det rakt motsatta.
    Karin
    som också gärna kunde gå på vatten och tänk så miljövänligt det skulle vara, för att inte tala om motionen man får på kuppen coh rena fötter samtidigt. bara fördelar

    SvaraRadera
  8. Eva Henriksson sa att du måste ta det lite lugnt-
    Fantastiskt med kantareller. Vi köpte på torget här i Halmstad- Det ösregnar hela dagen.
    Barn och barnbarn har avlöst varandra och nu stack husbilen med 3 barnbarn till Legoland men först Bockstensmannen i Varberg.
    Vi har 4 km strand utanför...Ulf är ju här nerifrån så det känns fint- Vi brukar hyra.
    Kram igen

    SvaraRadera
  9. Hej och hå, det där är nog en vattenmås, eller vattenGÅs-.hahah så rolig jag är-visst smittas man av andras stress...hualigen, har du inga sånadäringa örter, johannis?? eller vilka är nu lugnade..lavendel ska vara bra också..skorpor kan säker bli goda med dessa inslag????..
    Men till dig sj'älv bör du väl taga något med mer krut och energi i??? Fast förresten det behövs nog inte har jag en känsla av...
    kram och önskan om en bra Fredag... kramtillKusinsåfin...Du alltså!

    SvaraRadera
  10. Eva H
    förstår att du menar väl, men nu går det inte att ta det lugnt när kunderna infinner sig. Men förstås, det går att ta det lugnt i språnget och det är jag bra på så ingen fara.
    Grattis till den fyra kilometer långa stranden:). Härligt. Var rädd om dig och var rädda om varandra. Njut så mycket du kan och orkar:)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Oljekritan,
    så är det nog:D.
    Det blir nog att blanda i örter nu, precis som bonden Paavo med barken i brödet.
    Mitt krut får jag om en liten stund när jag far iväg till drömmarnas land...
    KramtillbakatillkusinaKarinasåfina..
    Godnattkram!
    Snarksnorkar redan...

    SvaraRadera