fredag 22 juli 2011

....en Greve på besök....

mitt i allt så stod han där, svettig, varm och törstig.....och faktiskt bröstade han upp sig en aning också, ville visa vad det stod på bröstet:)
cyklisten från Ostrabotnia (mycket vackrare än Österbotten :))
Surprise, surprise Lisbet!!!
Herr Greve är kusin med Carpe Diem-Lisbet och på grund av hennes blogg och vår bloggvänskap cyklade herr Greve hit för att syna oss i sömmarna. Annars skulle han inte alls ha kommit, påstod han glatt leende
Han tog bild av mig också fastän jag påstod att jag nog skulle ha tagit mig tid till frissan först men det hade han inte tid med....konstigt, fastän han har semester...nåväl....ack ja....med tanke på att luftfuktigheten är 78 och temperaturen är 27 grader varm i skuggan så får jag väl tåla att se ut som en slickad katt i en kamera på väg mot Österbottenhållet
Det väntade du dig inte eller hur, Lisbet? Många småpillemariska hälsningar från din kusin som glatt och villigt ville vara med på bloggen, för din skull:).
Han hade en trevlig cykelkompis med sig också.

Här kommer och går folk i en jämn strid ström pch jag passar på att sända hälsningar via bloggen medan jag vaktar ugnen. Lisbets kusin, herr Greve med kompis trampar sig fram emot Mariehamn i sommarhettan med vattenflaskorna fyllda av härligt Pettasvatten:)
Ha det!

10 kommentarer:

  1. Nu blev jag så överraskad och glad att jag tänkte ramla av stolen... Min man ropar: Va e de? Va e de? :)
    Ja, herr Greve han är en hurtig greve han! Och ja, nog blev jag så överraskad att jag glömde vad jag skulle skriva!

    SvaraRadera
  2. Lisbet,

    det var nog något sådant han hade i kikaren:), att du skulle ramla av stolen eller så.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt besök Karin!
    Gillar sådana initiativ ;) jag förstår om Lisbet blev förvånad, det hade jag också blivit!


    Så fina bilder i ditt förra inlägg Karin. Vattendroppar är underbara - det måste jag fota nästa gång det regnar.

    Tack för härlig inspiration

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så bloggarna kan skapa band.....
    Kram från en förbunden Eva H

    SvaraRadera
  5. Vilket energiknippe!
    Ser glad och frisk ut, det gillar jag.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Lotta,
    javisst är det roligt med överraskande inslag, mitt i allt:)
    Tack Lotta, nu får du vänta på regnet:).

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Min förbundna Eva,
    vi vet ju det redan:). Kram!!

    SvaraRadera
  8. the shed,
    ja, killen var ett energiknippe personifierad! Bodde nära vattnet här på Åland och hoppade i sjön varje morgon:)

    kram!

    SvaraRadera
  9. Vilka söta cyklister. Har ser så nöjt glad ut med att han ramlade förbi dig :)

    SvaraRadera
  10. Magdalena,

    Söta som socker:)!

    SvaraRadera