onsdag 27 juli 2011

Det är gott....

att vara flera...
När jag bakade, Uffe förberedde caféet inför öppningsdags och fixade frukosten åt oss, hängde Sören upp tvätten och Lotte satt i vinbärsbuskarna och plockade de allra sista vinbären för i år. Nu är allt infruset och i gott förvar. Det är behändigt att vara flera...
Och visst kände jag igen henne och hennes man när de plötsligt stod där framför oss i butiken.
En liten bloggvänsträff i förmiddags blev av. Ann-Mari och hennes man kom på besök. Mycket trevligt och vi hoppas givetvis på återbesök då vi får mera tid tillsammans än idag.

Idag har för övrigt också varit en väldigt fin dag med många gäster, så vi har gnott på som vanligt.

Nu skall jag förbereda en middag för fyra, Sören och Lotte är på väg "hemåt" så småningom efter att ha gjort storstaden Mariehamn.
Vår sista kväll för den här gången, imorgon far de åter iväg söderut.

10 kommentarer:

  1. Dina gäster kanske kan ta' vägen om vår kulle på hemvägen - här behöver plockas bär, hängas tvätt och tusen andra saker!
    Ha en skön "sista kväll"
    M

    SvaraRadera
  2. Margaretha,

    skulle tro att det inte är omöjligt! De tuffar på i sin gamla härliga Amazon, helst på småvägar. Får tipsa dem om er kulle. Ambulerande alltiallohjälp?
    Vi skall njuta kvällen tillsammans på allra bästa sätt med goda samtal.

    SvaraRadera
  3. Synd att de inte reser om mig, hade gärna kollat in bilen lite närmre..
    Jag har en längtan till Åland, första året på länge jag inte rest dit.

    Ha en trevlig kväll! kram Tina

    SvaraRadera
  4. Vilka braiga gäster! Sådana är välkomna hit också :) Kramar

    SvaraRadera
  5. the shed,
    jag har berättat för dem att de måste ta vägen om dig:). De skrattar och ser glada ut men säger ingenting så ....:D
    Åland ligger kvar och väntar!

    Ha en trevlig kväll du också!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Magdalena,
    det är väl kanske just du som kan få påhälsning. Kanske de landstiger i Amerikat någon gång när det seglar förbi:D:D

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Väntar på hjälpsam gäst till nästa vecka. Ska ladda riktigt rejält så det inte blir tråkigt, haha!
    Otroligt skön sommardag här idag. Umgicks med lilla barnbarnet och du kan ju gissa hur mysigt det var.
    Hoppas att du njuter av din kväll och passar på att lata dig lite efter allt slit på dagarna.

    SvaraRadera
  8. Ailas,
    våra gäster tycks kunna bli väldigt populära. De får fara runt i Amazonen och bli fixare både här och där.
    Jag förstår att du har haft det mysigt, önskar att jag hade litet tid för mina småtroll också men det kommer längre fram.
    Nu skall jag ta mig till Rugen ett tag, bildmässigt.
    Ha det fortsättningsvis bra du också!

    SvaraRadera
  9. Kan inte tänka mig att börja morgonen bättre än med att hänga tvätt utomhus och plocka in vinbär, det låter ljuvligt!

    Jag vill tvätta nu och hänga upp tvätt jag med, låta det torka i sommarsolen, dofta gott

    Å, härligt att vara flera och hjälpas åt. Det går så snabbare och är trevligt att vara tillsammans så

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Lotta,

    det är ett utmärkt bra sätt att börja sin dag på:).

    Nu har vi just vinkat av våra goda vänner som åter har vänt nosen mot Danmarkshållet.

    Kramar!

    SvaraRadera