torsdag 30 juni 2011

Vad sjutton är det jag har?



Det här är ingen tävling så ingenting finns att vinna annat än äran om man kan berätta vad jag har i mina gömmor
Hur jag har fått den minns jag inte längre, men jag har haft den i åratal utan att veta vad det egentligen är och hur den skall användas. Nu hade jag redan lagt den i loppisen men fick förfrågan av kunder om vad man använder den till och jag kunde naturligtvis inte svara.
Kanske någon kan hjälpa mig?
På handtaget står K WIK-KUT MFG.CO.MOHAWK.N.Y

Här skiner solen från en åskliknande himmel.....hur nu det går ihop, men så är det:)

16 kommentarer:

  1. Måste vara något man ska stansa ut med?!
    Har aldrig sett en sån förut men jag skulle kunna tänka mig att använda den till kakbak...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. the shed,

    per e:mejl fick jag veta att man hackar grönsaker och bär med den...få se om jag får flere förslag ännu?:)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. http://www.kwik-kut.com/products.php

    Har också en sån, men inte använt den särskilt mycket. :)

    SvaraRadera
  4. Häftig pryl för att hacka grönsaker m.m.
    Kanske du får användning för den nu när du vet vad den används till.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ailas,
    ja nu har jag också varit in och tittat. Det är alltså en hackare:). Måste testa den innan jag lägger tillbaka den i loppiskorgen.

    SvaraRadera
  6. Anelias hantverk,

    häftig och förvånande. Det har flugit många tankar genom huvudet på användningsområdet men jag har inte ens nuddat vid tanken på att man skall använda den till att hacka med.
    Ja, man vet ju aldrig:)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Den ser ju inte särskilt skarp ut - men det går kanske bra att hacka ändå. Väntar med spännng på en hackrapport!
    Fast jag tycker tyget är annu mer spännande - kypert på åtta skaft?
    Margaretha
    som har ett himla
    sjå för att lämna
    en kommentar

    SvaraRadera
  8. Men Pettas- inte är ni väl såna där hackers. Men det är så romantiskt med Mohawk.NY. Absolut med indianska rötter.

    SvaraRadera
  9. Fin mojäng!
    Nä, det hade jag nog inte gissat... att man skall hacka grönsaker med den.
    Är den tillräckligt vass för det??

    SvaraRadera
  10. Margaretha,
    oj, är det din tur nu. Snart har alla haft problem att lämna kommentarer.
    Skarp är den faktiskt men att hacka grönsaker med den fick mig att bara skratta, men antagligen är det en speciell knix med det hela. Men osökt tänkte jag nog att det är mycket skrik för litet ull. Jag är snabbare med att använda kniven och så har jag ju mixern. Nejdå, jag lät den gå i loppiskorgen och så får vi se om någon absolut inte kan leva den förutan. Nu vet jag i alla fall vad jag har..

    SvaraRadera
  11. Eivor,
    vi var hackers totalt ovetandets, helt vettlöst:).
    Jag tänkte också på indianer när jag läste texten. Kanske indianerna har någon speciell grönsak de brukar använda den till....

    SvaraRadera
  12. Mian,

    en riktig mojäng i alla fall:) Vass är den absolut. En av våra kunder trodde att man använde den till att gröpa ur pumpor och squash med den. Ingen dum tanke alls...gissar nog att funderingarna fortsätter så länge den ligger i loppiskorgen.

    SvaraRadera
  13. Aha, det var det den var bra för..
    Du är rolig igen du, jag fick skynda mig att fota för ljusen brann försvinnande fort. Det blir till att ha ett par paket ljus o brandvakt vid nästa middag!

    Kram o trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  14. the shed,

    ja, jag hade inte ens kunnat tänka mig att det var en hackare:)
    Bäst att du förser dig Tina, när du tänker tända på så vackra vrakfynd:),

    Kram på dig också och en finfin helg!

    SvaraRadera
  15. Hej det är en ryggkliare för hundar ser du väl!

    Hälsn Ludde

    SvaraRadera
  16. Ludde!

    Du får den om du kommer hit! På momangen!
    Din rygg skulle säkert må och matte kliade med mojängen!

    Hälsa med dig!

    SvaraRadera