söndag 5 juni 2011

Frukost intogs vid tvåtiden idag....

Idag blev det en sådan dag då vi inte hann med söndagsfrukosten utan det blev en lättlunch vid tvåtiden istället.:D Vi har haft full rulle hela dagen ända tills för en stund sedan. Det är mycket roligt när det kommer kunder i en strid ström. Vi hade inte förväntat oss att det skulle bli så idag men man kan missta sig. Till all lycka.

I Gula salen har Ålands Litteraturförening hållit sitt årsmöte och ute i trädgården har många gäster suttit, somliga insvepta i filtar....sommarvärmen från igår försvann bland bergen och dagens väder har påmint mera om april än juni.

Bombus bombusar, humlor har sökt sig in i brödbutiken idag. Vi har burit ut dem och de har flygit in, så har åter en räd gjorts vad gäller humlor på fel ställe, åter ut med dem i temyntan. Om inte annat så håller de oss både i farten och i värmen:D
Sent igår kväll fick vi se Kotte. Han snusade och gruffade på i sitt matställe och märkte nog fiskrenset som jag hade lagt ut men det dög inte så han snodde iväg genom staketspjälorna. Och jag sprang efter med saffranspannkaka...Kotte, Kotte...vänta, vänta och gissa vem som blev glad?
Nu har vi en pannkaksmätt Kotte! Eftersom vi har haft många cafégäster idag bävade jag en liten aning över att pannkakan skulle ta slut. En bit blev över! Kottes förstås:D
Och vad är detta? Någonting att äta, någonting att dricka? Nej, en kärleksgåva av det litet ovanligare slaget är vad det är och som gör mig så rörd, så rörd. Dottern vet att vi stressar på som bara den emellanåt och har gjort citronmelisskrubb för trötta kroppar! Så efter duschningarna härefter doftar vi citronmeliss eller....
björk. Det känns verkligen lyxigt! Jag ser framemot en ordentlig kroppspeeling.

Nu är det endast en timme kvar innan vi stänger för dagen och städningen återstår.
Ha en fin söndagskväll!

7 kommentarer:

  1. Det låter som om du skulle behöva bre ut dig i skuggan (om det är tillräckligt varmt) efter en uppfriskande dusch, och avlägsnande av begagnad hud. Lägg upp benen, blunda och lyssna till fåglar och humlor.
    Margaretha
    önskar dig en
    skön kväll

    SvaraRadera
  2. Herregud så lyxigt!
    Din dotter verkar veta vad du/ni behöver efter en dags jättejobb. Så snällt av henne..
    Koppla av och ha en superskön kväll, Karin!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Margaretha,
    brer nog ut mig så småningom, när vi har stängt butiken. Ser verkligen framemot duschen med skrubbet som vi fick. Fåglar och humlor var det!:)
    Önskar dig detsamma, en riktigt skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Tina, the shed,
    lyxigt är ordet. Jag blir alltid rörd över gåvor som har hantverkats av givaren, där omtanken finns "inbakad".
    Tänker vara avkopplad en stund tillsammans med Uffe. Vi är aningen möra just nu:)

    Ha det gott du också!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag har en stor tuva citronmeliss, men hur gör man skrubb av den? Det låter jättelyxigt och jag behöver nog en doftskrubb efter en dag i jorden och om en stund även på hästen. Det får svala av innan ridturen, tack.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha recept på citronmeliss-skrubb!!!

    SvaraRadera
  7. Olgakatt och Eva,
    jag har inte receptet men räknar med att få det så småningom och då delar jag med mig. Givetvis vill jag ju att alla bloggvänner blir av med begagnad hud:)

    SvaraRadera