tisdag 28 juni 2011

Fjäriln vingad syns hos Pettas...

Vi fick ett samtal för en dryg vecka sedan....
-"Om ni vill, så får ni väldigt gärna ha mina keramikfjärilar i er trädgård, när ni nu har en utställning som heter Vingar". - Naturligtvis och hemskt gärna vill vi det, blev svaret och så for vi iväg till Sund och hämtade hem keramiker Maj-Britt Linds skapelser
Så nu fladdrar det ute i trädgården, den ena fjärilen vackrare än den andra. Artbestämningen är inte så viktig:D
Vi tar in dem varje kväll och lägger ut dem igen på morgnarna om vädret är vackert. Aldrig står de på samma plats utan får byta sådan mycket beroende på mitt humör och sinnelag....men fjärilar gör ju så, fladdrar vidare hela tiden...
men ibland vilar de också....

Här är som vanligt mycket att göra....jag hinner inte titta in alltför mycket på andras bloggar idag, men det kommer besök, var så säkra:)....

Ikväll är det åter dags för kurs i örtkännedom med Nina och mig...jag ser mycket framemot att få träffa alla som har anmält sig till det här tillfället.

22 kommentarer:

  1. Dedär tycker jag om! Riktigt fina!
    Här fick vi lilla prinsessan på besök för resten av dagen. Mor hennes packar upp i deras nya hem och fadern i jobb. Och vi sköter så gärna!
    Du har fullt upp, men roligt!
    God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  2. Lisbet,

    och de har inte den minsta lilla fjäder heller:D!
    De är jättefina, skulle gärna ha dem själv, men men....plånboken borde vara mycket tjockare:)Tur att man får ställa ut dem och njuta av dem under tiden.
    Så härligt med en liten prinsessa som hjälper till!!
    God fortsättning, prinsessmormor!

    SvaraRadera
  3. Åh så vackra....fjärilar som man kan se på länge, utan att de fladdrar iväg...väldigt fina!!
    ja jag förstår att det är fullt upp nu, högsäsong..och roligt när det är fullt upp...så har ni vilosammare till vintern eller??? här är ocksp fullt upp..mina tre barn har invaderat mig, Jättetrevligt..det får vara stökigt i lägenheten, det gör inget, så kul att ha dem hemma..soligt och varmt nu, så vi bara njuter..kram// Karinakuselina...

    SvaraRadera
  4. Oljekritan,
    de fladdrar inte iväg:) och tur är det!
    Fast kunder har nog frågat priset redan, så jag måste ta reda på om de eventuellt är till salu.
    Det är roligt när det är fullt upp, idag litet lugnare och skönt är det. Det behövs vilostunder också.
    Vi gör så mycket annat på vintern, catering, kurser, översättningar, konsultarbeten, hantverkar och har ledigt:)
    kusin Mona var här med familj i lördags, tillsammans med kusin Kurt o fru....hälsningar till dig!
    Njut fullt ut av alla de dina, städa kan du senare
    Karinkram!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga fjärilar att bli glad av! :-)
    De passar ju alldeles perfekt där i er grönska.

    Förstår att ni har fullt upp nu. Måste vara ett tacksamt jobb och slit ändå när man som ni kan erbjuda en sån trevlig och GOD miljö på alla vis till kunderna. :-)

    Ha det gott önskar
    Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Såg alldeles nyss en slända i en lupinrugge som såg ut som den näst sista bilden. Kom nyss hem så jag har inte hunnit ta' reda på vad det är för sort.
    Margaretha
    i värmen

    SvaraRadera
  7. Tankevågor,

    ja, jag tittar på dem med jämna mellanrum och får nästan vingar jag också:).
    Det är oerhört trevligt att träffa glada semesterfirare och besökare. Mycket inspirerande.

    Ha det gott du också Lisbeth!

    SvaraRadera
  8. Margaretha,

    men visst är det litet fjärilar i år? Eller inbillar jag mig? Tur att de finns av keramik i alla fall.

    Karin, också i värmen

    SvaraRadera
  9. Mysigt! Dem gillar jag... De skulle göra sig även hos mig, i den halvvilda omgivningen.
    Lycka till ikväll! Det låter som spännande exkursion.
    Jag har inte blivit riktigt alert på hela dagen, inte efter den hemska drömnatten. Var tvungen att åka och handla, men annars har jag undvikit folk idag. :)
    Under kommande natten vet jag en som ska sova i källaren! Svalt och sjönt ska det bli.

    SvaraRadera
  10. Vilken grej, du byter alltså ställe på dem varje kväll..så fiffigt och fint!
    Tänk att ha en armada av vackra fjärilar att titta på hela tiden!
    Idag är jag trötter, har fått en del gjort men det känns som om hela dagen har gått i baklås. Inget flyt med något här inte..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Ailas,
    de är mysiga och får också mycket uppskattning av våra gäster. Omgivningen behöver vara halvvild:)
    Vi har haft en härlig kväll. Igen!
    Hoppas att du sover gott i källaren....nu går jag ner i min källare...tänkte på Gunnar Wiklund nu:)
    Nu i säng också här...
    Godnatt!

    SvaraRadera
  12. Ja, fjärilar var tydligen ämnet för idag ;-), eller i mitt fall, frånvaro av fjärilar :D
    Snyggt gjort i keramik!
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  13. the shed,
    ja, så gör jag. Springer omkring med fjärilar här på morgnarna:).
    De skulle gärna få vara ännu flera....
    Ibland har man inte flyt alls. Jag har flytit på hela dagen men också något segt...tror jag måste sova litet.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Ann-Mari,
    Skatungarna rår inte på keramiken i alla fall. Tror jag, man kan ju aldrig vara säker.
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  15. åh vad trevligt med kusinerna...hälsa tillbaka..ska absolut ta en tur till Åland..planerar med bror min, får se om syrran får tid att åka med?? Mysiga Kurt...hälsa honom..och de andra..kram Karina

    SvaraRadera
  16. Ha en fin dag med många gäster!
    kram

    SvaraRadera
  17. SÅ vackra fjärilar. Pettas verkar vara en oas för all möjlig slags kreativitet. Skulle gärna vara med på örtkursen. Var är mitt privatjet? ;) Kramar!

    SvaraRadera
  18. Oljekritan,

    jag gör så:D. Välkommen, välkommen!
    Karinkram!

    SvaraRadera
  19. Carina,

    en väldigt inspirerande sådan också, jag får lust att tillverka hur många som helst av olika slags material:)

    SvaraRadera
  20. Lisbet,

    tack, med facit i hand så fick vi många kunder!
    kram!

    SvaraRadera
  21. Anne-Marie,

    ja, var är ditt privatjet? :D Så roligt det vore om du "damp" ner och också kunde vara här.
    kramar!

    SvaraRadera