torsdag 30 juni 2011

En vacker sista juni-bukett

har jag plockat i mina tankar och med kamerans hjälp....jag har givit dem till lilla W. som fyller ett år idag
Redan i tidig timme tog jag den vackra nyutslagna pionen som jag kallar Eva och Juha....ungefär som Adam och Eva:D
En vallmo rymdes med i den växande buketten
och så en doftpion till....här skall det bakas in många ljuvliga dofter
och vad passar inte bättre än många vackra prästkragar....
och en utslagen Peace....
och jag tar nog en knopp också...
Vävarkardan? Nja, den får stå kvar, den passar inte i en bukett för en liten kille med mjuka händer med små skrattgropar i...sådana har man när man är ett år...:)
Jag var dit och gratulerade igår, idag har annan släkt varit på kalas och ätit chokladtårta från Pettas bageri. Presenter sträcktes fram men ettåringen brydde sig inte om någonting annat än smultronstrået....och vad kan väl gå upp mot ett strå fullt med goda smultron och några blåbär....
Överallt i blomlanden finns det autostrador, rätt breda p.g.a. livlig trafik....och dessutom tycks nya byggas dagligen....
igelkottarna far fram som små jehun....:)
Efter en fin dag igen, hann vi också ta en liten tur ut på havet....

12 kommentarer:

  1. Jag har just förberett ett inlägg med smultron o blåbär! Märklig känsla när du nämnde bären i rätt följd jag just skrivit.
    Den buketten var så fin, mina Peace förfrös i vinter..synd.
    En liten ettåring, så mysigt. Jag har en skrattgrop, har alltid haft den. Kanske blir lille W Ålands störste charmör med sina...

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Så fint,bara bara smäller av, dessa underbara blommor...han blev väl jätteglad lillgrabben,så fin..ett år..en Peaceros, finns det nåt vackrare...och smultron..sommarens goda..härligt det är just nu,,kram Karina

    SvaraRadera
  3. Vi har idag firat en 91-åring, min mor! Så jag låter den vackra virtuella buketten gälla henne också; tror säkert lille W delar med sig!

    SvaraRadera
  4. Den första bilden har ett väldigt speciellt ljus... jättevackert!

    SvaraRadera
  5. Tina,

    ibland sker märkliga sammanträffanden:)
    Våra Peacerosor var tio från början men stod på en plats där de dog i tur och ordning efter hårda vintrar. När tre återstod tog jag resolut och planterade dem nästan mitt i trädgårdslandet på södra sidan av huset, som en första åtgärd. De trivs så bra och klarar det mesta nu, så det har aldrig blivit någon andra åtgärd. Nu är jag i beråd att ändra på det mesta i landet för att få det lättare skött i fortsättningen, men rosorna blir troligtvis utgångspunkten för allt det andra:). De är underbart vackra.
    Charmig är lilla W. så det förslår. Många golvas redan:)
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Oljekritan,

    lilla W. brydde sig inte om varken presenter eller någonting annat än ett strå med smultron och blåbär på. Det var det allra bästa...bäst att passa på att göra smultronstrån nu medan tider är, för den delen.

    Karinkram!

    SvaraRadera
  7. Olgakatt,

    givetvis, gratulera din mor! Nu minns jag att de nästan är jämnåriga, det skiljer ju bara nittio år:)
    Lille W. delar säkert med sig.

    SvaraRadera
  8. Carina,
    tack. Bilden är tagen vid halvsextiden på morgonen, just när de första solstrålarna smekte landet och skenet är alldeles speciellt, men bara då, just då

    SvaraRadera
  9. Du har så fina blommor Karin. Och du tar så fina bilder. :) Chokladtårta från Pettas. Jag kan känna hur det vattnas i munnen på mig. Oj så gott. Igelkottarna är ju bara för härliga. Kramar!

    SvaraRadera
  10. Anne-Marie,

    de är fina:). Synd att jag inte hinner sköta om dem som de kanske skulle behöva, men de blommar så tacksamt ändå. Tack!
    Igelkottarna är ett litet släkte för sig, väldigt personliga.
    kramar

    SvaraRadera
  11. Bedårande bukett blev det av dina blommor! Och vad fint du skriver om ett-åringen :)

    Tack för komplimangen, Karin.
    Ha en fin fredagskväll

    SvaraRadera
  12. Ann-Mari,

    Tack!:D
    Du är väldigt skicklig!
    Ha det gott du också!

    SvaraRadera