tisdag 21 juni 2011

En gammal trotjänare...

sedan tjugo år, allra minst...
Läderlappsryggsäcken som har hängt på ryggen i både ur och skur, på resor och annars...
har gått sönder. Efter en tids betänketid om eventuell lappning eller inte
fick det bli så här istället...trädgårdslandets självsådda krasseblommor har fått byta plats
och hoppat ner i myllan i ryggsäcken
Det blir nog riktigt fint bara tiden får arbeta....

Nu ser de vita plastkrukorna bredvid så malplacerade ut....undrar om jag inte har någon gammal ryggsäck på vinden.....??
Här skiner solen, det småblåser, några få kunder har besökt oss, några redan innan öppningsdags, en bagare är ju alltid uppe!:)
Nu väntar trädgårdslandets fröjder...fast först till vinden:)

22 kommentarer:

  1. Vilken snygg ryggsäck det där ser ut att vara!! En som nu fått nytt liv som kruka ;-)
    Ser KUL ut!
    Undrar om du hittar ngra nya, roliga "krukor" på vinden idag. Förresten, så bra färgerna passar ihop---ryggsäck och krasse :-)
    Kram från Annika the Restonian!!

    SvaraRadera
  2. Annika,
    nu får den leva litet till med levande växter...
    Den krävde färgrika färger...förväntar mig mycket vackert ännu.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Utmärkt användning av en bättre begagnad ryggsäck! Du har kanske några gamla skor eller stövlar, som kan göra den sällskap.
    Margaretha
    i snålblåsten

    SvaraRadera
  4. Margaretha,
    faktum är att jag för en halvtimme sedan planterade tagetes i två gamla uttjänta kängor och en gammal väska som man inte kan ge vidare till second hand. Jag har svårt att slänga saker som kan komma till användning....nu är de i tjänst igen:)
    Karin i strålande solsken

    SvaraRadera
  5. Det är det som kallas återvinning! Mycket fin idé för en landskapsarkitekt, tycker jag. Håller med Annika om att just krasse passar särskilt bra till ryggsäcken...
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
  6. Musikanta,
    återvinning handlar det om,och så länge säcken håller får den hänga med.
    Jag skall tipsa min dotter, som är på slutrakan i sina studier till landskapsarkitekt....:)
    Krasse passar perfekt och jag ser framför mig i min inre syn hur den redan slingrar sig överallt runt björkstubbarna*..också återvinning*:)
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Eva säger Du behöver väl en ny skön ryggsäck???

    SvaraRadera
  8. Tänk om det kommer en liten grå flugsnappare och vill bo i ryggsäcken - det vore härligt det!

    SvaraRadera
  9. Eva,
    jag är inte utan precis:).Har kanske fem till... Men en liknande har jag förstås inte fast det är inte så viktigt, hittar jag en med "själ" någon gång så köper jag den omedelbartbums. Får gärna vara secondhand. Nu hinner jag ändå inte ta ryggsäcken på mig och fara iväg någonstans.

    SvaraRadera
  10. Mian,
    oj, så roligt det skulle vara! Hur kan jag locka dit en ?

    SvaraRadera
  11. Lyfter på min äppelhatt! Så fiffigt att ryggsäcken fick hoppa ner i myllan!!!! Härlig idé! Gillar INTE plastkrukor!
    Ha det bra och må väl.

    SvaraRadera
  12. Mycket fint återbruk måste jag säga, du är kreativ du! Samtidigt måste det smärta en aning när en så där gammal fin trotjänare börjar ge vika.

    Jag följde med sonens svärföräldrar till Landvetter för att vinka av det unga paret. Det blev en trevlig tur med mycket prat.
    Nu är det nog dags för lite kvällsmat, kom på att jag är hungrig. Men kirskål blir det inte. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Tack.

    Nu är jag igång här igen. Datorerna surrar, barna har ju också. Sonen som fick allt att funkka är den enda som inte har sin igång :) och min man och jag erbjöd oss att försöka hjälpa till. Han avböjde med ett ögonbrynslyft...

    Jo, man trottar och tollar in sig allt vad man hinner. Här har hänt mycket på ett par dagar kan jag läsa. Härlig läsning!

    kramar

    SvaraRadera
  14. Monica,
    Äppelhatt?:) Låter intressant.
    Ryggsäcken, ett par vinterkängor och en väska har sällskap på tre gamla björkstubbar, fyllda av blommor och blader.
    ha det bra du också!

    SvaraRadera
  15. Ailas,

    allt har sin tid, även en gammal ryggsäck:). Den finns ju fortfarande kvar men nu i annan tjänst.
    Undrar vad det blev istället för kirskål?:)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Lisbet,

    nämen då, att han inte ville ha er hjälp? Märkligt!:)
    Ha det bra bland allt surrande, tollande och trottande.

    kram!

    SvaraRadera
  17. Du är då väldigt finurlig. :) Vilken bra idé att återanvända en gammal ryggsäck att plantera i. Tror inte att jag hade kommit på detta. Krukor verkar nästan litet trist nu när man sett denna typen "kruka". Kramar!

    SvaraRadera
  18. Anne-Marie,

    Tack för det!:) Ett bra sätt att låta allting "leva" längre. Så nu vet du, spara allt gammalt och slitet och använd det till blomkrukor:)
    Kramar!

    SvaraRadera
  19. Ha, ha vilken rolig idé. Tycker det är en vacker plats för en gammal trotjänare.
    Håller med A-M om att krukor nästan blir lite trista nu.
    kramar

    SvaraRadera
  20. Kul idé! Har sett stövelkrukor nån gång men aldrig din variant:) Och trasiga saker som kan-vara-bra-att-ha har jag gott om.

    SvaraRadera
  21. Magdalena,
    låt oss beväska krukblomsvärlden!:D...allt gammalt och nött blir fyllt med mylla och vackra växter.
    kramar!

    SvaraRadera
  22. Gunilla,

    jag kan gott tänka mig att du går igång nu...hoppas att få se trevliga bilder med "krukor" av olika slag från dig så småningom.

    SvaraRadera