onsdag 8 juni 2011

En fin dag

...är snart till ända, en dag fylld av många intressanta händelser
Nya Åland har varit här och intervjuat Nina och mig inför sommarkurserna om Örtkännedom.
Nina och jag har givit varandra välbehövlig handmassage, jag taktil och hon en annan typ.
Vi har haft det bra:). Uffe har slipat dörrar och vädret har varit toppenfint, fastän åsklikt.
En snabb trädgårdsvandring har jag hunnit med mellan raderna då jag har ryckt bort ogräs...
fastän det är torrt som fnöske här växer de i alla fall...en ensam solitär äldre tulpansort blommar ännu mitt i gerbenialandet
Kaprifolen börjar snart blomma och sprida sin förföriska nästan tunga doft
Den perenna blåklinten har förökat sig och finns litet varstans, till stor glädje
En vända till Hällöbryggan hanns också med, bara för att konstatera att strömmingen är åskväderskänslig och inte ville hoppa på häcklekrokarna utan simmade förbi....men vi hade det skönt i alla fall..
Skogsnävan växer i en fördjupning vid berget i hamnen, solen lyste passligt in i den grönskande naturliga "grottan" när jag gick förbi
innan jag tog vara på mitt fiskespö som låg på bryggkanten. Vi fick tillräckligt många strömmingar som räckte till middag.

Jag ringde Timothy för att höra hur det har gått under skolavslutningen. En glad röst berättade att han hade fått ett bra betyg och stipendium. Nu är det sommarlov!

I morgon tänker vi vara självstyrda!:D

4 kommentarer:

  1. Oj, så långt före oss ni ligger rent växtmäsigt!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Margaretha,
    jag tycker att vi ligger före oss själva också i år:). Ingenting är riktigt som det brukar vara. Syrenerna är snart utblommade redan. Allt är litet på vridur.

    SvaraRadera
  3. Vilka blommor.
    Kaprifolen är jag som galen i. DEN doften är förförisk och totalt underbar. Här är en redan överblommad, tyvärr.
    Åskväder i faggorna alltså!
    Kramar från Annika Reston

    SvaraRadera
  4. Annika,
    kaprifolen hör till en av mina favoriter också. När vi renoverade och byggde balkong och brandtrappa, grävdes vår bort och lades med huvudet ner på ett helt annat ställe. Nu, i år är den åter tillbaka i sin nästan ursprungliga form och har börjat klättra hejvilt, precis som jag vill:)
    Här är det hårda vindar på gång men solsken och torka.
    Kramar!

    SvaraRadera