lördag 25 juni 2011

Efter en intensiv dag...

igår, drog vi iväg ut på havet...
Vi var bortbjudna på midsommarfest till en av grannarna, men avböjde. Jag var långt ifrån en sällskapsmänniska igår kväll utan behövde få landa i mig själv efter en lång arbetsdag och var om någonstans finns den platsen om inte på havet?
Och vidderna bjöd på det allra vackraste scenariet....
och hemma i trädgården lyste klematisen ut sin vita skönhet, doftpionerna spred sin bedövande doft.

Nu är vi åter igång, med bakning och förberedelser inför dagens vernissage i Gula salen.
Solen skiner och dagen ser väldigt lovande ut

20 kommentarer:

  1. Bra att du vet vad du behöver......Viktigt.
    Midsommarkram från Eva i Tyresö

    SvaraRadera
  2. Eva,
    det är viktigt, jag kände hur jag piggnade till genast där ute på böljan den gråblågröna:).
    Midsommarkramen kommer som en bumerang tillbaka:)

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på sommaren!
    Glad att du har ett terapeutiskt hav till hands!
    Margaretha
    med blåst
    och 13.7°

    SvaraRadera
  4. Man behöver ladda sina batterier efter tunga arbetsveckor och då är havet ett av dom bästa laddningsställena ;o)
    Man blir lugn bara av att se på bilderna ....

    SvaraRadera
  5. Härligt! Ibland orkar man helt enkelt inte, oavsett hur trevligt man vet att det kunde vara. Havet gör gott vid sådana tillfällen.

    SvaraRadera
  6. Det lät förnuftigt, tycker jag. Ibland måste man ladda på sitt eget sätt, i sitt eget tempo...

    Hoppas allt går bra idag och att ni får en härlig fortsättning på helgen!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Margaretha,
    detsamma!
    Glad är jag också över det terapeutiska havet:)
    En lisa för själen.

    Karin befinner sig i ett väder som inte vet vad det vill

    SvaraRadera
  8. Tina,
    du som bor i havet, vet med säkerhet vad det betyder för välbefinnandet:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Carina,

    precis så är det:).

    SvaraRadera
  10. the shed,

    ibland råder förnuftet när det skall råda:).
    Vi har haft en strid ström av midsommardagskunder, både bröd, café och vernissage har varit aktuellt för de flesta av dem.
    Ha en god fortsättning på helgen du också!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Oj, du har varit duktig och bloggat på! Härliga vyer från havet. Förstår att det blir en skön avkoppling.
    Här blev det midsommarfest på eftermiddagen, sedan god mat och familjespel till midnatt. Mycket trevligt!
    Idag en lat dag!

    SvaraRadera
  12. Ailas,

    ...:D, jag som känner mig lat vad gäller bloggandet just nu. Havet är alltid havet oberoende av väderlek. Alltid vackert.
    Ha en skön midsommarfest med allt det goda och fortsätt lata dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. glöm inte att "ladda batterierna". Ni jobbaar så mycket nu , tycker jag med se.

    SvaraRadera
  14. Eivor,
    vi laddar när och så fort vi har möjlighet. Nu har vi full fart, eller nästan...
    Tack för din omtanke!:)

    SvaraRadera
  15. Så skönt det ser ut! Vad bra att du sa nej om det inte kändes rätt.

    Klematis älskar jag. Saknar min från trädgården i Sverige.

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Havet är verkligen tacksamt att fota. Ni bor så vackert. Har faktiskt aldrig sett en vit klematis, bara den blå. Ha en fin helg! Kramar!

    SvaraRadera
  17. Lotta,

    det är himmelskt skönt att ta sig ut efter en stressig dag! Skönt är att jag har lärt mig att säga nej, när vintern kommer hinner vi bli sociala igen:)
    Klematis är en underbar växt. Trodde den fanns i hela världen mera eller mindre.

    Ha en fin fortsättning du också!

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Anne-Marie,

    havet är tacksamt på de flesta sätt och vi har nära till när vi så önskar.
    Den vita klematisen har lila nyanser när den är knoppig.
    Ha en fin helg du också!
    Kramar!

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker himmel! Jag förstår att du valde stanna hemma. Har man så fulla dagar som du har behöver man vårda sig själv. Många midsommarkramar

    SvaraRadera
  20. Magdalena,

    det är alltid skönt med förståelse:).
    Jag har aldrig varit bra på att ta hand om mig själv, så det är dags....
    Många kramar till dig också!

    SvaraRadera