tisdag 10 maj 2011

Knoppigt...

bara värre är det i vår trädgård just nu.
Sommaren som anlände den här veckan, har satt fart på blommandet. Nu är det nästan svårt att hänga med







Idag får vi besök av en tidningsreporter som kommer hit för att göra ett reportage med oss om hur man gör picknick i det gröna

Tillsammans med henne skall vi laga godheter som vi sedan äter tillsammans på en filt i det gröna och sköna

































Senare under eftermiddagen kommer en grupp församlingsbor hit från
grannkommunen Saltvik. De besöker Geta och skall äta på Havsvidden, fara "land och rike" runt med lokal guide och så småningom anländer de hit på kaffe med dopp innan de åter tar sig hemåt . Mycket trevligt!








Men innan dess finns förstås en hel del att göra...
Så nu duger det inte att sitta här under småtimmarna och blogga och visa våra vackra spröda tulpaner som är så vackert knoppiga





Nu väntar sängen på att jag skall sova min skönhetssömn.
Under tidiga morgontimmar skall
äppel-, hallon- och rabarber-Emmy bakas för ca trettio personer innan reportern anländer....en rolig dag väntar åter.
Godnatt!

16 kommentarer:

  1. Så ljuvligt ni verkar ha det nu! Och så många fina sorters tulpaner. Hoppas det gick bra med reportaget!

    SvaraRadera
  2. Grekland,
    reportaget är inte gjort ännu men blir nu under onsdagen som har inträtt!Tack för lyckönskningarna!

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en underbar tid nu. Här har det inte kommit lika långt som hos er, så jag undrar fortfarande vad det ska bli för färger på våra nysatta tulpaner som bara befinner sig i knoppstadiet än så länge.
    Lycka till med reportaget, fattar inte hur ni hinner med allt!
    Hamnar det i ngn nätupplaga kan du väl hojta till här på bloggen :-)

    SvaraRadera
  4. Eftersom du är så flitig med inlägg ;) kommenterar jag på ditt senaste. Vilka fantastiska blombilder du har bjudit på! En njutning för ögat. Vilka färger glaskonsten hade. Nu verkar det inte vara långsamt hos er alls. Full rulle. Kul! Kommer inte att kunna kommentera så mycket mer nu under flera veckor eftersom min avresa närmar sig med stormsteg. Kommer att försöka blogga från Sverige men kommer tyvärr inte att kunna lägga ut några bilder. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Å vilka underbara tulpaner! Och ja andra vårblommor också. Den här tiden på året är så vacker. Då allt spricker ut och liksom gör sig fint!
    Naturen är skör och stark på samma gång.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Christina,
    den allra ljuvaste tiden på året!
    Jag har antecknat, någonstans vad alla tulpaner heter men det är bara det där att jag skall komma ihåg i vilken dokumentportfölj jag lade anteckningarna. Hur som helst så är de vackra oberoende om jag finner deras rätta namn eller inte.
    Skall ta reda på när reporterna kommer hur artikeln kommer att synas.

    SvaraRadera
  7. Anne-Marie,
    långsamt är det inte, tvärtom!:D
    Nu reser du snart åt det här hållet!
    Hoppas att din resa går ypperligt och att du får en fin tid i Sverige.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Saltistjejen,
    den här tiden på året är blomsterfägringen som allra fräschast och ljuvligast, vi är urväntade efter en lång vinter med mycket snö och njuter kanske mera än någonsin av allt det vackra.
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilket lyckligt gäng som hamnar i dina pajer plötsligt. Roligt med picknick reportage.I vilken tidning ska det stå?
    Du har visst tusen armar. Allt går.....

    SvaraRadera
  10. :-)))
    http://nikky-c.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Eva,
    det blev nog både min och Uffes picknickmat som ingick i reportaget som kommer lagom till den nionde juni. Jag får en pdf-fil från tidningen så jag kan lägga ut artikeln på bloggen:D.
    Två armar tillsvidare...

    SvaraRadera
  12. Vilken frossa i vackra tulpaner du bjuder på :)
    Ser fram emot picknick-bilderna!
    Ha en fin dag ;)

    SvaraRadera
  13. Ann-Mari,
    här frossas det!:D När vi har slutat börjar säkert du!
    Ha det gott du också:)!

    SvaraRadera
  14. Nej, men vad KUL med tidningen!!
    Vilken tiding, if I may ask?
    GUD så roligt. Kan tänka mig att det blir ett BRA reportage. HOPPAS att det kommer online!
    Underbart vackert hos er nu! Vi har precis lika varmt i dessa dagar...
    DET är ju inte så vanligt :-)
    Kram!!!

    SvaraRadera
  15. Annika,
    här skriver vi åt varandra samtidigt!:D
    Ålandstidningen, men artikeln kommer först den 9 juni, och jag lägger ut den på bloggen när så blir dags!
    Nu idag har vi sommarväder, 19,4 grader varmt i skuggan.
    Det du!
    Kram!!

    SvaraRadera