fredag 13 maj 2011

I ösande regn....

for Timothy och jag iväg till Eckerö för att möta Eva och hennes barnbarn E.
som hade en särskild önskejulklapp senaste jul. Han ville vara med om nätfiske och första tanken och planeringen var att vi skulle dra nät under isen.....men av det blev ingenting i år så det blev vårfiske istället....och dagen D blev just i dag!
Regnet bara ökade vartefter vi for mot Geta igen....
men vem är rädder för vargen här....om det så regnade småspik så ut skulle vi alla fem med näten...
efter det att Uffe hade tömt båten på vatten....durken låg och flöt i Embla...
Den unge och havet:)....
och snart satt vi alla i båten och Uffe backade ut med två mycket förväntansfulla unga herrar bredvid sig....
wroooom....så var vi på väg
Timothy ville köra och med "Muffe" bredvid sig så drog vi vidare mot platsen för nätläggning...
Horisonten visste inte hur den skulle bete sig....och på svallen bakom kunde man se att inte ens båten visste vad den ville....men bra gick det ändå. Självklart förstås när man har en purung skeppare vid styret
E. såg bara nöjd ut....det här är livet på en pinne....eller en vågkam...
Eva konstaterade att det var både plittplatt och vått...och undrade vad det blir för fisk imorgon...
och det får vi nog undra några timmar....
Nu har de unga fiskarna somnat för länge sedan....och snart är det de äldres tur
Det sista jag hörde att E. sade innan han drog täcket över sig var att...imorgon får jag en gädda och en abborre.
I morgon bitti drar vi iväg och tar upp näten:). Spännande som vanligt att få se vad som väntar.
Kanske det rentav blir som E. funderade. En gädda och en abborre:)

Blogger har haft fredagen den trettonde hela dagen...inlägg har försvunnit och det har varit allmänt rörigt och omöjligt att kommentera eller göra inlägg. Nu verkar det bli ordning på det hela så småningom igen. Då ger jag mig tid att läsa inlägg...och fredagstemat blir senarelagt..

Godnatt!

12 kommentarer:

  1. Men vilket kalasreportage, Pettas! Strongt av er att ge er ut och trotsa vädrets makter. Killarna är fina och färgglada fiskare :)

    SvaraRadera
  2. Härliga fiskebilder! Detta blir nog ett minne för livet för grabbarna. Och nog brukar väl regnväder vara fiskeväder, får vi hoppas... God fiskelycka!

    SvaraRadera
  3. Tänk hur minnet fungerar. När jag var barn så älskade jag att åka ut och fiska med min morbror. Doften från detta får jag nu till mig när jag ser er regniga men åtminstone för killarna härliga fisketur. Tack för det minnet Karin!

    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  4. Så tappra ni var i regnet! Vet inte om jag tycker det ser härligt eller ruskigt ut :) Kramar från Magdalena som ska försöka uppdatera nu när blogger äntligen verkar funka

    SvaraRadera
  5. Jättehärliga bilder, hoppas att det inte var så kallt för annars är det ganska skönt att vara ute på havet när det regnar också..Inte mig emot, det finns ju regnkläder. Förhoppningsvis blir det fisk till middag då?! Gott!

    Ha en bra dag min vän!

    SvaraRadera
  6. Kesu,
    tack! Det är kalas att fara ut med två unga herrar som är så ivriga! För fiskare finns det bara bra väder:).

    SvaraRadera
  7. Gunilla,
    tack, det visade sig bli väldigt lyckosamt:). Vi fortsätter ikväll igen,passar på när E. är här.

    SvaraRadera
  8. Ewa,
    skönt att minnen steg upp som är av det goda slaget:). Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Magdalena,
    skrot att Blogger inte funkade ett tag, många kommentarer är helt försvunna och några inlägg också, men man får väl leva med det och inse att det inte handlar om livsviktiga saker.
    Med rätt kläder på så är ingenting varken ruskigt eller svårt.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. the shed,
    det finns inte dåligt väder, bara dåliga kläder och vi hade det riktigt skönt.
    Middagen är nu med facit i hand räddad:).
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Härlig upplevelse för killarna! Sånt kan bli minnen för livet, så vad gör lite regn. Tur att Blogger börjat fungera igen, det var trist att inte komma åt varken sin egen eller andras bloggar. Men, som sagt, det finns ju andra saker som är viktigare!

    SvaraRadera
  12. Grekland,
    killarna skall lägga nät i kväll igen:) och imorgonbitti far vi iväg och tar upp dem.
    E. far hem imorgonkväll så det gäller att ta vara på all tid till fiske när de väl är här för just den sakens skull.

    SvaraRadera