måndag 9 maj 2011

En stor måndagsbukett.....

har jag plockat till Er!

Igår kväll just innan solen började dala, gick jag ut för att fotografera tulpaner.
Nu blev det en kontramanöver i sedvanlig ordning, när jag insåg att vi har många olika påskliljor och narcisser.

Många av de lökar som vi förärades av dottern för två år sedan blommar först i år så några nya modeller visar sin skönhet för oss nu.
Härligt!

Tulpanbuketter plockar jag en annan dag!

Den här dagen lovar gott, solen står högt mot den klarblå himmeln, det är vindstilla, björkarnas små mössöron lyser sirligt gröna och termometern visar på tio grader varmt redan....

Idag skall jag storstäda bageriet, tvätta och feja från tak till golv....
Säkert hamnar jag på stolen vid datorn när jag känner att jag vill ha paus nu och då.

Ha en fin måndag!











8 kommentarer:

  1. Det var en härlig blomkavalkad, det var en bra start på arbetsdagen som börjar om..tre minuter!

    Ha en bra måndag med fejandet och allt!
    Kramar/Tina

    SvaraRadera
  2. the shed,

    Tack Tina!
    Ha en fin arbetsdag du också!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilken rikedom!
    Många (läs de flesta) av våra lökväxter har gått ut (gått bort) sig. De jag saknar mest är de små ljusgula påskliljorna, som nästan inte såg ut som påskliljor.
    Margaretha
    i solen
    som även hon borde
    storstäda

    SvaraRadera
  4. Margaretha,
    ja, mycket större än jag visste om att vi hade. Det var nästan som att bli en liten smula på nyttfödd:) Det finns någonting som fortfarande står i knopp hos oss, som jag hoppas att är de små ljusgula. Få se vad som kommer? Lökarna som vi fick har kommit från Sverige. Där dottern jobbade kastades mängder av lökar bort för att nya skulle sättas ut...hon är praktisk av naturen, frågade om hon fick ta vara på och smugglade hit några hundra till allas vår glädje
    Karin som rymde från bageriet en stund..

    SvaraRadera
  5. De där påskliljorna du har på bild överst har en granne till mig också. Tycker att de är så fina!
    Härligt vårligt har ni nu, med värme därtill!
    DET är ju superskönt!
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med städningen - tur att man har datorn att ge sig av till medan det våta golvet torkar... Borde naturligtvis satt mig och övat på orgeln i stället, men det är roligare med datorn.
    Härliga bilder på narcisserna och påskliljorna!
    Många kramar från Ingrid

    SvaraRadera
  7. Annica,
    de är jättefina, vi har några få men de brukar ju gärna löka av sig:), så vi får säkert flera med åren.
    Vi har mera eller mindre sommarväder idag...måste vattna landet som är kruttorrt,innan jag börjar jobba i det, på torsdag, hinns inte innan dess.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Musicanta,
    du har fattat galoppen!:) När golven torkar gör man annat roligt, det är precis det jag håller på med nu. Tänk ändå om du kunde få musikbokstavstangenter i din dator och sända vidare det fina du kan åstadkomma på din orgel, kombinera det hela.
    Många kramar tillbaka!

    SvaraRadera