torsdag 19 maj 2011

Egentligen.....

så är det ju en aning fånigt att betala pensionsförsäkringen i morgon…. Jorden skall gå under på lördag om man får tro den självutnämnda profeten i USA och då är det lika bra att vänta och se om det verkligen inträffar innan jag sänder iväg pengarna ….det blir kanske ingen pensionering alls vad det anbelangar. :D

Solen har i vilket fall som helst tittat fram hela dagen och alla pelargoner är utplanterade i krukor och i lådor. Pelargoner? Pelagonen på bilden har Eva förärat oss ( Eva som var här senaste helg och fiskade med sitt barnbarn. Pelargonen finns utanför bagerifönstret.)

Just det, jordgubbsplantorna fick vänta för här måste till allra först en inbjudande och välkomnande vy fixas inför lördagen innan jordgubbarna kommer på plats. Det kommer två tyska journalister på besök så i vanlig ordning fick jag göra en kontramanöver och prioritera om.
Flexibilitet är viktigt när man är småföretagare, säkert annars också...
Titta vilken skönhet! Olgakatt förärade oss en mossplanta (blev det rätt nu?) i fjol när hon var här på besök och i år blommar den. Den har blivit så stor så en delning kanske borde vara på sin plats.
Röda tulpaner är så vackra....
Uffe är i stan på ett nätverksmöte och jag har varit hemma och skött om ruljangsen. Fastän vi har stängt idag hittar det folk hit, glädjande nog. Och trettio jordgubbsplantor är planterade. Hälften gjort ungefär:D.
Nu väntar förberedelser inför morgondagen som har mycket innehåll. Men mera om detta senare.

Ha en fin kväll!

14 kommentarer:

  1. Har inte läst om jordens undergång, men du fick mig att minnas vad jag i går tänkte att jag skulle skriva om - tack.
    Glöm inte bort att andas!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Margaretha,
    det är Uffe som läser högt för mig vad som händer och skall hända i stora världen, dit vi kanske hör vi också.
    Andningen återkommer alltid när jag har jordat mig och pratat med maskarna ett tag:D. Men skall inte glömma att andas ut, andas in, andas ut, andas in....

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, vilka läckra tulpaner, de där polkagrisrandiga!

    SvaraRadera
  4. Christina,
    de är urtjusiga, i all synnerhet innan de har slagit ut. Nu väntar jag på de vitgröna...

    SvaraRadera
  5. Ja jag hörde detta...min syster Kristina upplyste mig glatt om att jorden ska gå under på lördag....hon ska till Stockholm, så vi får inte ens dö tillsammans min kära syster och jag.---men dina underbara blomfoton..så vackra jag ser...det går ju inte..inte kan vi gå under än??...men det har befarats förr..så vi hänger nog kvar ett tag till...om inte, så tack för den här tiden :-)...det var kul att få blogga med dig söta Kusinen min..kram Karina

    SvaraRadera
  6. Nix, det är en SOCKBLOMMA! Stod just häromdagen och undrade om det var en röd eller gul du fick - nu vet jag!
    Blomningen är en kort fröjd men bladverket är mycket dekorativt och effektivt marktäckande så att ogräset hålls undan.
    Själv kan jag rapportera att Ålandsberta har blomknoppar!

    SvaraRadera
  7. Sätt pengarna i madrassen du. Om jorden och vi människor finns kvar på söndag så har du ju pengarna och om vi inte finns längre, jag då spelar det ju inte så stor roll var dom är. Trevlig helg, hur det än går:)

    SvaraRadera
  8. Oljekritan,
    jag tror ju på ett liv efter detta, så vi ses säkert, även fast vi går under!:D Åtminstone energimässigt.
    Karinkram!

    SvaraRadera
  9. Olgakatt,
    jag anade det! Att jag var ute och cyklade med namnet, det satt inte helt rätt. Sockblomma var det och den är jättevacker. Nu skall jag dela den i många sötnosar så den täcker ännu mera längre fram och strutbräken sticker upp sina små huvuden längs husgrunden. Livet ler:D!

    SvaraRadera
  10. Gunilla,
    så gör jag! Lägger pengarna i madrassen! :D
    Tänker osökt på:
    "Och inte tror ungarna att gubben är så galen att han lägger pengarna i madrassen så därför lägger jag pengarna i madrassen"/Povel Ramel
    Ha en fin helg du också! Hur det än går!

    SvaraRadera
  11. Härligt med pelargonen! Tog du skott?
    Ja du det är ju inte så mycket pengar så lägg dem i en liten ask?!! I madrassen?
    Härligt med alla jordgubbar som kommer med tiden?!!!
    En kram till T. Vilket härligt barnbarn!

    SvaraRadera
  12. Eva,
    skottet skall tas i helgen:D.
    Jag tog risken och betalade försäkringen i dag. Går det så går det,haha...
    Ger kram till härliga T. som just nu är på väg med familjen till Barcelona!
    Ge kram åt din härliga E.

    SvaraRadera
  13. GUUUD, jag är så trött på detta med DOMEDAY!! Här skämtas om det in absurdum överallt. På radion gör de sig putslustiga över det och jag garvar åt dem...KAN inte låta bli för de ärså roliga "It's gonna be a light rush hour on monday" etc, etc...
    men samtidigt är det bara så jobbigt att lyssna på.
    Får en naggande känsla av att detta kan vara en god grogrund för terrorattacker...
    Jag ska ju till NYC imorrn, vettu. Tar tåget dit och hem.
    Jag tror inte på detta, men visst kommer jag att tänka på det. Larvigt va? Kommer alltså att tänka på eventuell terror...
    Men, dina blommor är fina!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  14. Annika,
    förstår att du tänker på terrorattacker, vore väl underligt annars med tanke på hur världen ser ut för tillfället.
    Ja, mina blommor är fina!
    Ha en fin dag och utan oro!
    Kram!

    SvaraRadera