torsdag 26 maj 2011

Den persiske prästens dörr...

....där den befinner sig, där har vi varit idag och där kommer jag att vara imorgon för att ge mat åt 42 personer, medan Uffe stannar hemma och sköter om den grupp på 41 personer, som skall äta här på Pettas.
Bröd skall köras ut i mycket tidig timme, brödbutik och café är öppet som vanligt.

Jag hinner inte med fredagstemat imorgon, det får vänta till en annan gång:).
Jag hinner inte mera än så här annat än att önska er alla en fin torsdagskväll och en fin fredag....

22 kommentarer:

  1. De ringer en del klockor...men jag vet inte...kanske i Geta?

    SvaraRadera
  2. Eivor,
    hmmm...det bränns inte alls just nu!:)

    SvaraRadera
  3. Har ni persiska präster på Åland?? Dörren är i alla fall magnifik!

    SvaraRadera
  4. Olgakatt,
    vi har haft! En gång för länge sedan...och nu hänger dörren han målade på ett ställe som du absolut skulle tycka om att vara på...:)jag tänkte på dig många gånger idag av olika skäl.
    Berättar senare när fredagen har blivit kväll eller lördagen har blivit morgon.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker dörr, suckar jag hänförd. Jag älskar gamla dörrar som ingen har varit klåfingrig nog och "förbättrat" ;-)
    Kan du inte berätta om den persiske prästen...om jag ber snällt?

    SvaraRadera
  6. Christina,
    ni skall alla få veta antingen i morgonkväll eller på lördagmorgon. NU är det mera än full fart. Två cateringuppdrag i morgon på olika håll, beställningsbröd och caféet är öppet. Det har liksom kört ihop sig en aning. Dörrens målare har sin historia och den kommer:) plus litet till. Imorgon är jag på ett spännande ställe och lagar mat och kameran är med, förstås. Du skulle må gott om du var med, inte bara av maten utan även för det konstnärliga

    SvaraRadera
  7. sådan vacker dörr----verkar tung att öppna..hoppas det går bra i morn på edra uppdrag..
    Skriver mera sedan...sover nästan redan..Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker dörr! Lycka till i morgon!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Oljekritan,
    den är nog tung, sitter mera eller mindre uppspikad på en vägg just nu:).
    Tack för lyckönskningen!
    Sov sött och dröm vackert!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Marianne,
    Tack, tack!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. HUR klarar du/ni av 42 personer med mat? Jag har just utfordrat fem gäster och oss två med lasagne och tyckte det räckte... Tog flera timmar i morse att laga. Ni är verkligen beundransvärda! Dessutom bakar du ju allt bröd...
    Ingrid som blir alldeles matt vid blotta tanken.

    SvaraRadera
  12. Musikanta,
    HUR klarat du av alla tangenterna utan att trassla till det och spela falskt?:D

    Det är inte så stor skillnad på att servera fem eller femtio, bara tio gånger mera och ändå inte...Det är litet maraton över det hela just nu, medges, men det handlar om att vi har många uppdrag på samma gång, men allt går bara man har det ordentligt organiserat. Imorgon är allt normaliserat igen, bara brödbutik och café!:D

    SvaraRadera
  13. Jag förstår att det inte blir nån tid över för fredagstemat. Med det schemat är det fantastiskt att du fick iväg det här inlägget. Önskar att jag kunde smaka erat bröd någon gång. Ha en fin fredag och helg. Kramar

    SvaraRadera
  14. Vacker dörr, ha en bra fredag med allt du har att göra och glöm inte att pusta ut emellanåt..

    Kram Tina

    SvaraRadera
  15. Skall bli spännande att få höra mera om den persiska dörren :-)
    Lycka till med och kom ihåg att andas!
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  16. Undrar om inte ni behöver lite mer "resurser". Dessutom en sådan orättvisa att Uffe har bara 41 personer och du 42! Usch, mitt svenska rättvisepatos vaknade precis. xD

    Själv ska jag ha lunchmöte alldeles strax, ett trevligt sådant.

    Kämpa, kämpa... och sedan vila, Karin!

    SvaraRadera
  17. NOG är du busy!! Ni har verkligen mkt att göra nu!!
    Ska bli kul att höra om uppdraget!
    OCH jag kan fortfarande inte logga in med google här! Hur gör alla andra??? Hos Desiree är det HELT kört...OCH det är så trist att det finns inte...
    Stora kramar Annika Reston

    SvaraRadera
  18. Magdalena,

    nu har jag landat hemma, fortfarande med arbetskläderna på:) Här sitter vi och puuuustar ut och skrattar, man kan ju bli så slattrig när man har kört hårt ett tag.
    Ha en fin dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  19. the shed,
    Puuustar nu!:)
    Tack för omtanken!

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Ann-Mari,
    jag aaandas in och jag andas ut, jag andas in och jag andas ut....:).
    Jag berättar snart:)

    SvaraRadera
  21. Ailas,
    det blev ännu mera orättvist, jag fick 43 gäster medan Uffe bara hade sina 41!:) Roligt har vi haft det på varsitt håll, kutat på som bara den och folk har varit mätta och belåtna.
    Här fortsätter kampen:). Allt är tomt på kaffebrödshyllan och det går ju inte för sig, haha...chokladtårtor och saffranspannkakor skall fixas i kväll..
    Resurser? Kom över och ta Sotis med dig, han kan säkert sköta om serveringen:)

    En finfin kväll önskas!

    SvaraRadera
  22. Annika,
    har du prövat med att gå in på design och vidare till intrumentbrädan? Där kan jag logga in till min sida och till alla era andras...fortfarande är det hackigt bloggermässigt här också.
    Busy är ordet! Just nu!:)
    Kram!

    SvaraRadera